Сценаристът и режисьор Робърт Таун, носител на „Оскар“ за оригиналния си сценарий за „Китайски кварта почина на 89 – годишна възраст. През 1997 г. получава награда за цялостно творчество от Гилдията на американските сценаристи.
„Китайски квартал“ е режисиран от Роман Полански и с участието на Никълсън като Джейк Гитс, частен детектив, поискал да проследи съпруга на Евелин Мълрай (изиграна от Фей Дънауей). Съпругът е главен инженер на отдела за вода и енергия в Лос Анджелис и Гитес се оказва уловен в хаотична спирала от корупция и насилие, олицетворена от безмилостния баща на Ивлин, Ноа Крос (Джон Хюстън).
Таун е починал в понеделник в дома си в Лос Анджелис, казва в изявление публицистът Кари Маклур.
По време на дългата кариера, започнала през 60-те години на миналия век, когато започва работа като актьор и сценарист за режисьора на второразредни филми Роджър Корман.
Towne става известен през 70-те години с три филма, които са одобрени от критиката и са комерсиални хитове, издадени в рамките на 14-месечен период: „The Last Detail“ (1973), „Chinatown“ (1974) и „Shampoo“ (1975). И трите сценария бяха номинирани за „Оскар“, като „Chinatown“ спечели през годината си.
Таун също пише за превозните средства на Том Круз The Firm (1993) и Days of Thunder (1990) и е автор на първите два блокбастъра на „Мисията невъзможна“, излезли през 1996 и 2000 г, пишат от пловдив24.бг.
Въпреки че повечето от сценариите на Таун останаха некредитирани – например в „The Parallax View“ (1974), „Marathon Man“ (1976), „The Missouri Breaks“ (1976) и „Heaven Can Wait“ (1978) – той получи рядка чест през 1973 г., когато режисьорът на „Кръстникът“ Франсис Форд Копола му благодари в речта си при приемането на Оскар за сценария на трогателната и ключова сцена в градината между Ал Пачино-и Марлон Брандо – сцена, която не е в книгата на Марио Пузо.
През 2017 г. Vulture го постави на 3-то място в своя списък на 100-те най-добри сценаристи на всички времена – само Били Уайлдър и братята Джоел и Итън Коен са по-напред.